Time to Wish

17 December 2022

Wat is Time to Wish?

Van de zomer tot eind oktober in 2022 heeft museum MOYA samen met H19 een project opgezet genaamd MOYA/MIJN. Tijdens dit project hebben Oekraïense jongeren en Nederlandse jongeren samen een tentoonstelling gemaakt met ieder zijn eigen werk. Dit project bleek een succes te zijn en heeft veel betekent voor de Oekraïense gemeenschap die in Oosterhout verblijven. Daarom wil museum MOYA dit project graag voortzetten in een nieuwe vorm.

Met Time To Wish gaan in totaal zes jongeren (Oekraïens en Nederlands) een eigen ontwerp maken voor een TIME-REFLECTING CLOCK. Samen met jonge kunstenaar Jukka Matthijsen laten ze hun reflectie op de tijd van nu weerspiegelen en maken ze hun wensen voor de toekomst kenbaar.

Ook Jukka krijgt een opdracht mee: het maken van een grote TIME-REFLECTING MIRROR. In deze spiegel zal hij elementen van de ontworpen klokken door de zes jongeren
samenbrengen.

Speciaal voor dit project heeft Jukka stickers ontworpen. Vanaf 17 december ontvangt iedere bezoeker een stickervel waarop hij zijn wens kan schrijven en kan dit in de Make A  Wish Room van Jukka plakken. Zo zal de ruimte uiteindelijk vol komen te staan met wensen.

Maart 2023

In maart 2023 is vervolgens de onthulling van de zes TIME-REFLECTING CLOCKS en van Jukka’s TIME-REFLECTING MIRROR. Ook is dan het eindresultaat te zien van de MAKE A
WISH ROOM.

Time to Wish is mogelijk gemaakt dankzij de steun van