Overzicht
Hans van Bentem combineert ogenschijnlijk onverenigbare elementen, zoals hedendaagse symbolen, toys & cartoons en (kunst)historische elementen tot fantastische sculpturen waarmee hij nieuwe iconen voor onze tijd wil creëren.
Hans van Bentem werkt al jaren voort aan een rijk oeuvre van monumentale beelden, lichtobjecten, installaties en sculpturen in porselein, kristal, brons en hout. Zijn werk is te vinden in Musea en (overheids) gebouwen, in de openbare ruimte en in privé & bedrijfs collecties wereldwijd. Hij combineert ogenschijnlijk onverenigbare elementen, zoals hedendaagse symbolen, toys & cartoons en (kunst)historische elementen tot fantastische sculpturen waarmee hij nieuwe iconen voor onze tijd wil creëren. Hiervoor reist hij over de wereld op zoek naar ambachtelijke ateliers, waar eeuwenoude technieken nog worden gebruikt, om zijn werken samen mee te vervaardigen. Zo komt hij oa. voor kristal in de Tsjechische Republiek, voor brons in India, voor hout in Senegal en voor porcelein in China. Maar ook in Nederland werkt hij samen met diverse bedrijven, zo heeft hij voor glas veel gewerkt met het glasatelier De Oude Horn in Leerdam en glasblazerij de Houtloods van het Nationaal Glasmuseum Leerdam, en voor keramiek met oa. Structuur 68 te Den Haag, het EKWC en atelier Norman Trapman.
Kunstwerken
Exposities